RENDER.RU

Elements: The Making of 'V&S'

preview Elements: The Making of 'V&S' 3D making of 3D making of
Привет всем! Это making of 'Vehicles & Streets' CG короткометражный фильм, который производится Zblur VFX студия. The original short is here: vimeo.com/29836774 Element One: STORYBOARD AND PRE-VISUALIZATION - 00:20 Element Two: TEXTURES, SHADERS, CONCEPT ARTS AND DESIGN - 00:59 Element Three: 3D MODELING AND TEXTURING - 02:06 Element Four: MATTE PAINTING - 04:24 Element Five: DYNAMIC SIMULATIONS OF VEHICLE BEHAVIOR - 04:48 Element Six: DYNAMIC SIMULATIONS OF VEHICLE DRIVER - 05:46 Element Seven: GASEOUS DYNAMIC SIMULATIONS - 05:59 Element Eight: LIQUID DYNAMIC SIMULATIONS - 06:34 Element Nine: RIGID AND SOFT BODY DYNAMIC SIMULATIONS - 07:19 Element Ten: PARTICLE SYSTEM SIMULATIONS - 07:31 Element Eleven: DYNAMIC SIMULATIONS OF VIRTUAL CAMERA - 08:02 Element Twelve: COMPOSITING, COLOR GRADING AND MASTERING - 08:19 FACTS & STATISTICS - 'V&S' including 17 shots (2K). - Team consisted: 2 artist (Velichkov Bros.) - Year of release: 2011 - In production: More than 3 years (due to repeated long-term interruptions and conceptual changes). - Actual duration of the production: Less than 3 mounts. - All pre-visualizations were made in January 2008. - Almost all CG input renders were made in early 2010. - There are more than 650 000 000 polygon (excluding millions of particles) included in one scene only. This exists in several scenes. - There are between 250 and 300 layers (including passes, adjustments and FX) used in a single scene (in some scenes). - Average layers: More than 180 per scene. - No scene with less then 100 compositing layers exists. - The longest shot lasts more than 35 seconds. - There is a live footage in shot 8 (the car driver). - Ready made VFX or live footages have not been used. Yes! The header image of 'Photorealistic CG Animations & VFX' group is from here. vimeo.com/groups/photoreal Elements: The Making of 'V&S' is here: https://vimeo.com/29889745
295 0 850 1
2
2013-01-09
Проработка деталей очень крутая! Респект Вам! Я вот не понимаю, как в подобных проектах можно работать с таким количество полигонов? У меня компьютер начинает подписать после нескольких десятков миллионов, а тут 650 млн. На какой системе делался ролик? Сколько оперативной памяти затрачивалось при рендеринге?
2013-02-03
Спасибо за комментарий и вопрос, Вадим! Вы первый русский, который поинтересовался этой информации. ;) 3D-сцены сделаны еще в 2009 году, a рендеринга в начале 2010 года. Машины были с 8 GB оперативной памяти под 64-битной Windows XP. Наиболее важным является 3D программа, которая работала. Это C4D. В настоящее время, вы можете спокойно смотреть 2 миллиарда полигонов в реальном времени.
RENDER.RU