у тебя два совершенно не относящихся друг к другу вопроса.
1. "вырезать отверстие в обьекте"
очень даже возможно, даже можно это дело и в анимации использоваться.
Вот иллюстрация. Просто скопируй нижеследующие строки в скриптэдитор и нажми run.
NewScene
SetDisplayMode "Camera", "shaded"
CreatePrim "Cube", "MeshSurface"
CreatePrim "Sphere", "MeshSurface"
ApplyOp "BooleanGenDifference", "cube;sphere", siUnspecified, siPersistentOperation
Translate , -8, 0, 0, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, , , siXYZ
SelectObj "sphere", , True
Translate , 0, 0, 8, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, , , siXYZ
SaveKey "sphere.kine.local.posx,sphere.kine.local.posy,sphere.kine.local.posz", 1
Translate , 0, 0, -16, siRelative, siLocal, siObj, siXYZ, , , siXYZ
SaveKey "sphere.kine.local.posx,sphere.kine.local.posy,sphere.kine.local.posz", 100
SetValue "PlayControl.Loop", True
PlayForwardsFromStart
2. слои.
help: fundamentals\layers
Layers help you organize, view, and edit the contents in your scene... ...You can put different objects into each layer and you can hide a particular layer if you don’t want to see that part of your scene. You can also make a layer’s objects unselectable. Layer definitions are saved with the scene file.