- Рейтинг
- 948
Список изменений в билде 760 по сравнению с билдом 697
Особо хочется отметить:
Особо хочется отметить:
- The Probe modifier isn’t so staggeringly inefficient in rectangle mode anymore. It’s now at least 10 times faster.
- Fixed problems setting the parent tool of LUT splines when loading settings into CCv or HueCurves, that was causing the LUT splines to disappear.
- Forces the data window to be at least 1×1 when writing out EXR files, since OpenEXR libs can’t handle an empty data window (since that would be an invalid Box2i, due to inclusive co-ords). Раньше невозможно было сохранить в EXR пустой кадр. Теперь, если вдруг все объекты покинули кадр, рендеринг не остановится с ошибкой.
- Can now switch from a file based LUT back to a plain non-file Fusion View LUT.
- Added Image-like Width/Height/etc. members for concatenated transform parameters. Это позволило автоматизировать получение аспекта картинки для AdvancedCameraShake macro.
- Changed how file sequence numbers are shown in the file requester for gathered sequences. The file name is shown with a # substituted for each digit (with the number of # equal to the largest number of digits found in a file name), followed by the sequence number in () brackets, interspersed with missing files contained within <> brackets, eg. (0..5,<6,7>,8..10) to indicate that frames 6 and 7 are missing from a 0..10 range. Позволяет быстро понять, каких кадров недостает в секвенции.
- Added ‘delta’ variable to pCustom expressions, for taking time deltas into account. Важно при управлении частицами с моушн блюром и увеличенной межкадровой точностью с помощью экспрешшенов.
- New fullscreen DirectX-based preview for multi-monitor systems. Supports stereo on a nVidia 3D Vision setup (without requiring a Quadro).
- Support for more generalised viewer picking. Can now pick X/Y/Z translation, pivot, rotation/normals and target from a 3D view, or from RGB image channels. Can pick UVs from an object in a 3D view, into TextureTransform. Can pick (eye-space) Z/depth (eg. in a Deep Pixel Fog tool) from a 3D view. Теперь, например, с помощью колор пикера можно указать позицию для 3Д-объекта в сцене и задать ему ориентацию в пространстве относительно выбранного полигона.