Render.ru

FBX-плагин и локальные оси

Сар-Сальф

Пользователь сайта
Рейтинг
2
#1
Пытался экспортировать скелетный меш из одной игрушки через FBX-плагин, получил ошибку:
Warning: Non-orthogonal matrix support (11)
One or more objects in the scene has local axes that are not perpendicular to each other (non-orthogonal). The FBX plug-in only supports orthogonal (or perpendicular) axes and will not correctly import or export any transformations that involve non-perpendicular local axes. This can create an inaccurate appearance with the affected objects:
-Bip01 L Clavicle
-Bip01 L UpperArm
-Bip01 L Forearm
-ZS_LEFTARM
-Bip01 R Clavicle
-Bip01 R UpperArm
-Bip01 R Forearm
-Bip01 R Hand
-Bip01 R Finger0
-ZS_RIGHTHAND
-Bip01 L Calf
Вопрос в том, что такое локальные оси, как их ортогонализировать и может ли данная операция сказаться на анимации этого меша?
 
Сверху