To narvi:
Вот что гласит великий и непререкаемый Display Driver Implementation Guide
1. The rendermn.ini file is checked for a /displaytype/type entry; if it's found then type is replaced with the associated name.
2. The type is then checked against the /display/dso/type entry; the associated name is the name of the shared object driver, with path information.
3. If the /display/dso/type isn't found, /display/dsomapping is used as an sprintf format string to turn the driver name into a file name, then the filename is searched for in /display/standarddsopath and /display/dsopath.
4. If it's not found, then it's searched for in ./.
Лечится это либо исправлением вот этой строчки в rendermn.ini
/display/dsopath ${MAYAMANROOT}/dspy/nt,
которая появляется там после установки MayaMan, либо копированием *.dll из \Pixar\PhotoRealistic RenderMan 3.9.2\etc в ${MAYAMANROOT}/dspy/nt
По причине сырости MayaMan, он не желает пока выводить Zfile по хорошему и выдает эту ошибочку H05014 Depth output overrides specified PixelFilter. (WARNING). Так что пока один путь - использовать MTOR и ч/з него выводить Zfile.
To Joss:
>....насколько мне известно, на Wintel ни один софт не умеет работать с zfile......точнее один-единственный - "mkmip -shadow" делает 32-bit single channel TIFF, который не понимает _никто_.
tiffcopy, fcheck, shake, imgview, afx, etc - никто.
AnimalLogic обещалси написать свою софтинку для этого....<
Zfile is a PhotoRealistic RenderMan display driver which produces an output file containing depth (z) information. The file format is peculiar to PhotoRealistic RenderMan. The zfile format is accepted by the renderer and the txmake utility program as the depth image required to make a shadow texture map.
Так что это не удивительно.
Но, на всякий случай, перечитай главу из manual про sho.exe (sho - display an image from any image file format ). Если открыть zfile используя sho.exe, потом его м/о сохранить как нормальный tiff, tga, you name it.