Render.ru

Обводка ребер объекта

Kalushin

Пользователь сайта
Рейтинг
2
#1
Подскажите пожалуйста, как в 3dmax настроить рендер, чтобы ребра объекта были обведены черной линией.
Имеется в виду, что ребра на стыке полигонов с совпадающими группами сглаживания обводить не надо.

Спасибо.
 

asg

Активный участник
Рейтинг
13
#5
On the Shader Basic Parameters rollout, turn on Wire.
The material is now shaded as a wireframe mesh. The wire portions of the geometry do not change; color components, shininess, and so on, remain the same.

For a wireframe material, turn on the 2-Sided option as well.
You have two choices for how wireframe materials are rendered. The controls for tuning wireframe shading are on the Extended Parameters rollout.

If you choose Pixels, the thickness of the wires maintains the same apparent thickness regardless of the scale of the geometry or how near or far the object is positioned. In other words, pixel wires have a constant display size as if the wires were traced over an image.If you choose Units, the wires behave as if they were modeled in the geometry. They appear thinner at a distance and thicker at close range. Scaling a wireframe object does scale wire width.
 
Сверху