Вот, почитайте. Я смеялся от души.
Все эти "обзоры", опубликованные на 3dfly.com, не стоят того времени, которое люди платят за инет, пока их читают - это понятно. Но тут - обоснованное мнение нормальных известных людей из продакшн хаузов.
Приведу пару цитат:
Alex McLeod wrote: (это парень из AnimalLogic)
> Let me start off by pointing out that I have never used FinalRender,
> will never use FinalRender, and I wouldn't let my friends use
> FinalRender, either - so this is all just personal opinion based on
> casual observation...
и далее
> FR gets its speed by grossly undersampling whatever it can get away
> with. As soon as you add detail to any area - even something as simple
> as a bump map - you have to increase the sampling rates, and you lose
> all that speed....
и в конце
> Wondering when Mental Ray is going to catch up with FinalRender is a
> bit like wondering when automobiles will catch up with mopeds.
Ну и куча приятных вещей про Entropy, prman и так далее.
Суммируя зе эбав: Renderman рулит и решает ;-) вне зависимости от того, сидите вы под Максом, Майкой, Гудиней или Перлом ;-))
http://www.highend3d.com/render/archive/spe.3d?mail_id=1295
Постите комментарии, дадим жару ;-))
Все эти "обзоры", опубликованные на 3dfly.com, не стоят того времени, которое люди платят за инет, пока их читают - это понятно. Но тут - обоснованное мнение нормальных известных людей из продакшн хаузов.
Приведу пару цитат:
Alex McLeod wrote: (это парень из AnimalLogic)
> Let me start off by pointing out that I have never used FinalRender,
> will never use FinalRender, and I wouldn't let my friends use
> FinalRender, either - so this is all just personal opinion based on
> casual observation...
и далее
> FR gets its speed by grossly undersampling whatever it can get away
> with. As soon as you add detail to any area - even something as simple
> as a bump map - you have to increase the sampling rates, and you lose
> all that speed....
и в конце
> Wondering when Mental Ray is going to catch up with FinalRender is a
> bit like wondering when automobiles will catch up with mopeds.
Ну и куча приятных вещей про Entropy, prman и так далее.
Суммируя зе эбав: Renderman рулит и решает ;-) вне зависимости от того, сидите вы под Максом, Майкой, Гудиней или Перлом ;-))
http://www.highend3d.com/render/archive/spe.3d?mail_id=1295
Постите комментарии, дадим жару ;-))