Render.ru

Эффект: ускорение и рывки (?)

mnty

Пользователь сайта
Рейтинг
2
#1
Привет,
Ищу оптимальный метод создания динамичных рывков в клипе. Понимаю, что можно добиться всего штантыми инструментами, но, когда материала много, работа увеличивается в объеме. Может быть, есть какие-то плагины, которые пишут time remapping на основе аудиодорожки.

Пример:
«Ode to 2011 NSFW» by grayagent (18+)

— с 2:20 по 2:30;
— на 2:35.

Спасибо.
 

rndrerrer

Активный участник
Рейтинг
13
#2
нашел статейку в выдвижном шкафу письменного стола:

This expression allows you to manipulate time remapping on video layers in accordance with audio layers (fast-forward/freeze frame/rewind/...)

You might need to tweak the sound a little so that it contains clear frequency amplitudes.

Here is how to use it :

First of all convert the audio to kyeframes : Animation>keyframe assistant>Convert audio to keyframes. You get an "Audio Amplitude" layer. The expression only takes into account the keyframes of the "Both channels" stream, so you can consequently delete the "Left" and "Right" channel streams.

Next step is to apply three times the "Slider Control" effect to the Video layer you want to affect. Name them : "frequence min", "frequence max" and "frames"
(you can also use custom names, but correct them accordingly in the expression code).

Finally, apply the expression to the "Time remapping" property of the video layer.

Here two examples :

http://oscarvideo.free.fr/remap_ar.mov
http://oscarvideo.free.fr/remap_av.mov

and here is the expression :

Код:
t=timeToFrames(inPoint);i=0;
while(timeToFrames()>=t)
{
min=effect("frequence min")(1).valueAtTime(framesToTime(t));max=effect("frequence max")(1).valueAtTime(framesToTime(t));a=effect("frames")(1).valueAtTime(framesToTime(t));
f=thisComp.layer("Audio Amplitude").effect("Both Channels")(1).valueAtTime(framesToTime(t));
if(f>=min && f<=max){i+=1-a}
t++;
}
timeRemap.valueAtTime(time-framesToTime(i))
 
Сверху