1. Пользоваться форумом на планшетах и телефонах стало удобнее благодаря Tapatalk

SuperSampling

Тема в разделе "Общие вопросы", создана пользователем -, 16 окт 2004.

Модераторы: Артер
  1. Guest

    Всем привет. Вопрос короткий:
    Как поднять SuperSampling на Raytrace материале?
     
  2. Guest

    Sampling Quality Rollout (mental ray Renderer)
    Rendering menu > Render > Render Scene dialog > Renderer panel > Sampling Quality rollout

    Main toolbar > Render Scene > Render Scene dialog > Renderer panel > Sampling Quality rollout

    Sampling (mental ray Renderer)
    Sampling is an antialiasing technique. It provides a "best guess" color for each rendered pixel. The mental ray renderer first samples the scene color at locations within the pixel or along the pixel's edge, then uses a filter to combine the samples into a single pixel color.

    (In 3ds max, this technique is called "supersampling." Because the mental ray renderer performs sampling on a scene basis, in the Material Editor, you don't need to turn on supersampling for materials rendered using mental ray.)



    Note: The Renderer panel appears only when the mental ray renderer is the currently active renderer.


    To use low sampling for previews:

    Leave the Minimum and Maximum values at their default settings of 1/4 and 4, or reduce them to 1/16 and 1/4.

    Tip: Do not assign Minimum and Maximum the same value.

    To use high sampling for final renderings:

    Increase the Minimum and Maximum values to 4 and 8, or to higher values.

    Tip: Do not assign Minimum and Maximum the same value.
     
  3. Guest

    Это как "Press F1", только чуть-чуть длиннее? :)
     
  4. McST

    McST Знаток

    С нами с:
    01.06.2002
    Сообщения:
    609
    Симпатии:
    1
    Баллы:
    28
    если рендеришь сканлайном, открываешь Рендер диалог, дальше закладку Raytraсer и там ставь галку на Global ray Antialiaser (это для 6-го и 7-го макса)
     
Модераторы: Артер

Поделиться этой страницей