Render.ru

скомпилировать примеры MAXSDK?

#1
пробовал компилировать примеры плагинов из стандартной поставки MAXа.
Сколько не пробовал - ничего не получилось.
Компилируется то еще как, но ни один не линкуется.
Всегда ошибка вроде:
Linking...
Creating library Hybrid/cjrender.lib and object Hybrid/cjrender.exp
cjrmain.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "public: virtual char * __thiscall ClassDesc::GetRsrcString(long)" (?GetRsrcString@ClassDesc@@UAEPADJ@Z)
..\..\..\maxsdk\plugin\cjrender.dlr : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
Error executing link.exe.

Ошибка LNK2001 - типичное явление.
И где бы можно было что-нибудь узнать как писать плагины для макса?
 
#2
Открывай www.google.com и ищи что-то вроде
plugins 3dsmax coding
он найдёт около 100 ссылок, ну, а там уже копайся.

Если найдёшь - поделись(на мыло)
 
#3
From 3D Studio MAX to Direct 3D:
Introduction to Plugin Development

http://www.gamasutra.com/features/19980220/baumann_01.htm
---------------------
From 3D Studio Max to Direct3D, Part 2:
How to Create a Plug-In

http://www.gamasutra.com/features/19980320/baumann_01.htm
 

LastJedi

Знаток
Рейтинг
27
#4
max 4 sdk development requires installation of the MS Platform SDK. You can get it from microsoft website. The platform sdk is required to ensure forward compatibility with future releases of MS operating systems (for example the IA64). More importantly, it is required because there is a flaw in Microsoft headers that ship with Visual C++ 6.0. The problem is that Visual C++ defines INT_PTR to 'long' when it is supposed to be defined as an 'int' (on ia32 platforms). You can either use a supported build environment by updating to the platform SDK, or you can use the unsupported environment by manually fixing the problem in the header "On or around line 123 of include\basetsd.h change:

typedef long INT_PTR, *PINT_PTR; typedef unsigned long UINT_PTR, *PUINT_PTR; to
typedef int INT_PTR, *PINT_PTR; typedef unsigned int UINT_PTR, *PUINT_PTR;

Я пробовал оба варианта, оба работают...
 
#5
Thank you!
It wOrks!
Первый вариант я не пробовал. Сильно большой MS PlatformSDK чтоб даунлоаднуть.
А второй прошел
 
Сверху