Render.ru

размещения по кривой

Carnifex

Знаток
Рейтинг
43
#4
После того как сделаеш Duplicate Multiple смерджи все в один объект и уже его изгибай по кривой
 

Pavlo Kmit (P Kmit)

Активный участник
Рейтинг
16
#6
спасибо что постарался и выложыл видео но и так ясно что ты сказал но ето не то етот способ только деформирует сетку а не выстраивает
 

summatr

Мастер
Рейтинг
102
#7
shansic, приконстрейн объект к кривой(curve param), при этом не закрывай оксно CurveCns. После сделай необходимое количество дубликатов. Затем выдели все обьекты и забей в U Location - l(0;1)
 

Григорий Чаленко

Куратор форума
Команда форума
Рейтинг
948
#8
Можно еще сделать Constrain>Curve (Path), санимировать Path %age от 0 в 1-м до 1 в 100-м кадре,
выполнить Edit>Duplicate/Instantiate>Duplicate/Instantiate from Animation
 

Pavlo Kmit (P Kmit)

Активный участник
Рейтинг
16
#9
Можно еще сделать Constrain>Curve (Path), санимировать Path %age от 0 в 1-м до 1 в 100-м кадре,
выполнить Edit>Duplicate/Instantiate>Duplicate/Instantiate from Animation
вот так работает
shansic, приконстрейн объект к кривой(curve param), при этом не закрывай оксно CurveCns. После сделай необходимое количество дубликатов. Затем выдели все обьекты и забей в U Location - l(0;1)
а так че та нет может я неправильно пишу, а кто может подскажет урок по такого типа експрешынах?
 

Григорий Чаленко

Куратор форума
Команда форума
Рейтинг
948
#10
Вот выдержка из Хелпа Interface and Tools>Interface - Commands and Tools>Setting Values for Parameters:

value
Sets all selected element properties to that value. For example, entering an X-axis rotation value of 5 sets all selected objects’ rotational values to 5. This is also known as absolute input (see the following illustration).

value+
Increments all the selected elements by that value. For example, entering 2+ in an X-axis translation parameter shifts all selected objects by 2 Softimage units. Math operations are known as relative input.

value-
Decrements all the selected elements by that value.

value*
Multiplies all the selected elements by that value.

value/
Divides all the selected elements by that value.

l or L(min, max)
Creates a linear range through the selection, according to the original selection order. For example, L(4,8) when applied to the X-axis translation parameter of a group of three cubes causes each object to move 4, 6, and 8 Softimage units along the X axis, respectively.

r or R
Creates a random value for each selected element, between 0 and 1.

r(x) or r(-x)
Creates a random value for each selected element between 0 and the value for (x). If r is followed by (–x), a random value between 0 and the negative value is inserted.

r(min, max)
Creates a random value for each selected element within the specified range.

g(mean, var)
Creates a random value following a normal distribution among the selected elements.
 
Сверху