1. Пользоваться форумом на планшетах и телефонах стало удобнее благодаря Tapatalk

Перемещение по рельефу

Тема в разделе "Общие вопросы", создана пользователем net 6152, 16 янв 2005.

Модераторы: Артер
  1. net 6152

    net 6152 Знаток

    С нами с:
    06.11.2004
    Сообщения:
    106
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    21
    Подскажите, пожалуйста, как лучше настроить перемещение объекта по рельефной местности? Можно, конечно, в качестве траектории задать сплайн, но очень трудно подогнать его под неровную поверхность так, чтобы модель, которая будет двигаться, не "проваливалась" через рельеф.
     
  2. Guest

    через shape merge можно спроецировать сплайн на поверхность
     
  3. net 6152

    net 6152 Знаток

    С нами с:
    06.11.2004
    Сообщения:
    106
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    21
    А как проследить в таком случае провалы модели в поверхность?
    И что такое shape merge? *8)
     
  4. Simm_Andy

    Simm_Andy Знаток

    С нами с:
    15.09.2002
    Сообщения:
    890
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    28
    вот, ищи под шестерку. то, что тебе нужно.

    Name: DIGIMATION.GLIDER.V.1.06.FOR.3DSMAX.R4-SMB
    Company: Digimation
    Type: 3D animation


    --=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    Glider is a set of two powerful space warps for 3D
    Studio MAX that bind any object or particle system
    to the surface of another object. Imagine how
    difficult it could be trying to keyframe a car's
    tires moving across a very rough terrain. Each
    pothole and divot would have to be painstakingly
    keyed so that the tire appeared to move correctly
    and not pass through the surface. Object Glider
    makes this process nearly automatic. Simply bind
    the tires to the Object Glider space warp and
    you're done! Now when the tires come into
    contact with the ground they will automatically
    adjust to conform to the topology. The second half
    of Glider is the Particle Glider space warp. This
    amazing plug-in gives you the ability to have
    particles flow over another object's surface or
    follow any 2D or 3D spline. Create precise smoke
    trails, waterfalls that follow the landscape,
    skywriting, liquid flowing through pipes and more.
    Plus it recognizes most 3rd party particle
    systems including Sand Blaster and Pandora, so
    taming particles has never been easier! Glider
    should appeal to anyone working with particle
    systems inside 3D Studio MAX. It should be
    especially appealing to those users who are doing
    courtroom animations because of it's ability to
    hold cars to roads, trains to tracks, etc. It is
    the perfect companion to Atomizer and Clay Studio.
     
Модераторы: Артер

Поделиться этой страницей