Уважаемые синемаксоновцы, не могу понять мануал!
Вот этот «крепкий» кусочек:
CINEMA 4D has two ways of allocating texture projections to polygon selections (rather than to the whole object as described above). The first method is described below. The second method, using Selection, is described on page 814.
Selective UVW mapping allows you to apply a different projection type to several regions of the object using the same texture geometry. Proceed as follows:
- Create a sphere and convert it into a polygon object using Make Editable.
- Create a new material with a texture, e.g. the checkerboard shader and set the projection to Flat.
- Select the Polygons tool and select several polygons in various locations.
- In the Object manager, choose Texture > Generate UVW Coordinates.
The selected polygons use Flat projection while the unselected polygons continue to use the normal UVW mapping. If you deform the object, the texture remains fixed in the selected region.
Вроде всё делаю как написано, но ничего не меняется — текстура как была в однородную шахматную клетку так и остается. :-( Может в этом мануале что-то не дописали?
Кстати, второй способ (описанный на странице 814) повторил без проблем.
Проясните пожалуйста.
Вот этот «крепкий» кусочек:
CINEMA 4D has two ways of allocating texture projections to polygon selections (rather than to the whole object as described above). The first method is described below. The second method, using Selection, is described on page 814.
Selective UVW mapping allows you to apply a different projection type to several regions of the object using the same texture geometry. Proceed as follows:
- Create a sphere and convert it into a polygon object using Make Editable.
- Create a new material with a texture, e.g. the checkerboard shader and set the projection to Flat.
- Select the Polygons tool and select several polygons in various locations.
- In the Object manager, choose Texture > Generate UVW Coordinates.
The selected polygons use Flat projection while the unselected polygons continue to use the normal UVW mapping. If you deform the object, the texture remains fixed in the selected region.
Вроде всё делаю как написано, но ничего не меняется — текстура как была в однородную шахматную клетку так и остается. :-( Может в этом мануале что-то не дописали?
Кстати, второй способ (описанный на странице 814) повторил без проблем.
Проясните пожалуйста.