Render.ru

Как закрепить Ступню Ноги В Инверсной кинематике?

Рейтинг
40
#1
Как закрепить Ступню Ноги В Инверсной кинематике?

Попробовал "Bind Position" и "Bind Orientation"... Получилось "то - что нужно"
Но при перемещении торса Ступня всё - равно отрывается и покорно "тащиться" за торсом!

Как же "намертво" закрепить ступню так, чтобы она (даже) не давала торсу отодвинуться дальше чем (как бы это точнее сказать) разрешает Инверсная Кинематика?

Т.е. хочу, чтобы торс (когда я его тяну например вверх) не отрывал пятку от пола, а фиксировался в вытянутой ноге?

Заранее гигантское псасибо!
 
#4
To anchor a hand or foot:

You can use anchoring to temporarily look a hand or foot to a specific point in space while you are animating IK attachments.

Move and rotate the hand or foot into the desired posture.

On the Keyframing Tools rollout, click the button for the limb you want to anchor: Anchor Right Arm, Anchor Left Arm, Anchor Right Leg, or Anchor Left Leg.

-----------------------------------------

Здесь в хелпере помещены картинке кнопок - ручки и ножки.
-----------------------------------------

Note: The arm or leg you select beforehand does not actually have to be the same as the arm or leg you are anchoring.

Set keys for the arm or leg as described in the previous procedure.

Note: You can also use anchors to hold a foot or hand in position while you render the animation. However, be aware that anchors are turned off when you close the MAX file. If you want to use anchors from one session to the next, you must turn them on again the next time you open the file.
 
#5
нормально можно все это делать только в CS. с костями только намучаться
 
Сверху