1. Пользоваться форумом на планшетах и телефонах стало удобнее благодаря Tapatalk

Direct3D

Тема в разделе "Общие вопросы", создана пользователем 3DAmator, 3 июл 2003.

Модераторы: Артер
  1. 3DAmator

    3DAmator Активный участник

    С нами с:
    14.04.2003
    Сообщения:
    47
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    5
    Пятый макс.
    Под OGL идет нормально.
    Хотелось бы так же, чтобы он работал и под Direct3D.
    Но по чему, почему, почему (здесь следуют удары головой в монитор) под Direct3D не включается во вьюпортах режим двустороннего рендеринга (галку в параметрах вьюпорта ставлю, но ничего не изменяется). (здесь следуют удары головой в монитор). Посоветуйте что нибудь. Макс 4 шел нормально. (здесь удары головой в монитор НЕ следуют)
     
  2. Guest

    взято из к МАХ 5 Readme.rtf твоя строчка последняя

    DISPLAY
    · Direct3D display may not work correctly on video cards with less than 32 MB of video memory. 64 MB is recommended to access the maximum number of Direct 3D abilities.

    · Direct3D "best" mode transparency requires that the video card support d24s8 textures and have a z-comparison operator function to display correctly. Cards that do not support these features will use "simple" transparency mode instead.

    · Direct3D Metal Bump viewport shader only supports .dds files as cube maps.

    · Wave, Ripple, Bomb, Drag and UdynaFlect space warps will display with incorrect coloring under Direct3D.

    · Some video cards might display only half the lines on wireframe objects. To fix this, turn off the toggle Use Wireframe Faces (Custom Driver Extension) in the Configure OpenGL dialog, located under Customize > Preferences > Viewports panel.

    · Viewport antialiasing of shaded geometry is not supported under Direct3D® or OpenGL.®

    · Running 3ds max 5 with the track bar UI hidden can increase viewport performance. The track bar UI can be turned off through Customize > Show UI and turning off Show Track Bar.

    · Running 3ds max 5 with some Matrox cards can cause the 3dsmax.exe process to remain in the task manager after closing 3ds max.

    · Running 3ds max 5 under D3D with Microsoft's Net Meeting may cause display problems or product instability.

    · The Metal Bump Shader is only supported for Editable Mesh objects.

    · Direct3D does not support two sided display for materials.
     
  3. MiN

    MiN Активный участник

    С нами с:
    21.04.2005
    Сообщения:
    152
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    11
    У меня Radeon 9800pro... Как мне direct9 включить... Сорри за глупость... Но я не знаю...
     
  4. 3DAmator

    3DAmator Активный участник

    С нами с:
    14.04.2003
    Сообщения:
    47
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    5
    А какую он ошибку выдает?.
     
Модераторы: Артер

Поделиться этой страницей