Render.ru

Официальное русское сообщество Ornatrix

Рейтинг
949
Ornatrix 3dsmax v5.2.6 is out!



New: Added range values allowing negative and more then 1 values for Surface Comb in strand bend graph
New: Right clicking on graphs allows to choose preset
Fixed: 3dsmax 2018 crashes after combing nodes and resetting scene
Fixed: Sporadic crash when using Guides from Shape modifier
Fixed: Brushes not working at very large scene scales
Fixed: Crash when using UV-based hair interpolation on a mesh which doesn't have any UV channels
Fixed: Error when trying to load Ornatrix with Cebas Thinking Particles Volume Breaker
Fixed: Guides breaks if groomed after moving the roots
Fixed: Edit guides panels appear scrambled and scrolling doesn't always work in Max 2016 and earlier
Fixed: Qt diagrams for Propagation modifier don't save with the scene
Fixed: Incorrect hair distribution when using "Is Inside Object" in Generate Guide Data modifier
 

Goryhater

Активный участник
Рейтинг
12
Такой вопрос, делаю перья через орнатрикс, перья при рендере выглядят не так как во вьювпорте (развернуты и тд). Это лечится галочкой Export Guid Mesh Data, но при ней не работает развертка для пера та что "Per-Strand UV Coords". Это всё в 3ds max + Vray. Можно как-то сделать чтобы работало и то и другое одновременно?
 
Рейтинг
949
Такой вопрос, делаю перья через орнатрикс, перья при рендере выглядят не так как во вьювпорте (развернуты и тд). Это лечится галочкой Export Guid Mesh Data, но при ней не работает развертка для пера та что "Per-Strand UV Coords". Это всё в 3ds max + Vray. Можно как-то сделать чтобы работало и то и другое одновременно?
Приветствую =) Интересный вопрос. Не сталкивался с этим. Передал Марселю. В ближайшее время - напишу сюда ответ =) Но лучше конечно задавать все вопросы сюда - https://discord.gg/rgSyyay

Туда просто чаще захожу. Сюда - только тогда, когда кидаю картинки или какие-то новости.
 
Рейтинг
949
Такой вопрос, делаю перья через орнатрикс, перья при рендере выглядят не так как во вьювпорте (развернуты и тд). Это лечится галочкой Export Guid Mesh Data, но при ней не работает развертка для пера та что "Per-Strand UV Coords". Это всё в 3ds max + Vray. Можно как-то сделать чтобы работало и то и другое одновременно?
Как выглядит ваш стэк модификаторов? покажите пожалуйста скриншот =) или видео запишите с проблемой. Поможем =)
 
Рейтинг
949
November 13, 2017 - Ornatrix Maya v2.0.2 (BETA) is up!




New: Adopt External Guides operator to drive (skin) hair animation with a set of externally specified guides
New: Weaver and WeaverPattern nodes to allow weaved hair effects like nets and baskets
New: Root generation in Guides from Mesh and Hair from Guides operators is now multi-threaded (about 2x faster in average)
New: Strands have unique unchanging ids through internal API
New: Changed Ground Strands node to use Attach/Detach attribute toggle instead of a Ground button
New: Baked Hair node has option to load an .abc file with dense Alembic hair (WIP)
New: Baked Hair node can import hair thickness directly (without need for Render Settings node)
New: Baked Hair viewport preview is generated from render hair using preview fraction parameter
New: Added a curve to Ground Strands node to control how much original strand positions are offset towards the distribution mesh
New: Added minimum and maximum bend angle values in surface comb
New: Moov physics node has "Capture Initial State" option (WIP)
New: Reduced memory usage immediately after evaluating render-time hair
New: Added "interpolate guides in object space" option to HFG
New: Polygons generated by Mesh From Strands can now be modified using Maya's mesh editing tools
New: Point count in Guides from Curves is now a slider
New: Choosing Alembic animation file in Strand Animation node has two buttons to select existing or a new file
Fixed: Incorrect hair distribution when using "Is Inside Object" in Generate Guide Data
Fixed: Clump node crash when adding and removing it from a guides shape
Fixed: Comb on Surface does not preserve state after scene reload
Fixed: Crash when creating HairFromMeshStrips and going to Attribute Editor
Fixed: Plant guide tool with strange behaviour
Fixed: Errors and crash when turning on HFG
Fixed: Cannot create groom when using "Even" distribution type
Fixed: Strand group patterns containing exclusions (^) don't work
Fixed: Some problems with "Push Away From Surface"
Fixed: Moov simulation fails in scenes with several MoovPhysicsNode nodes
Fixed: Maya crashes when deleting a hair object
 

Goryhater

Активный участник
Рейтинг
12

Вложения

Рейтинг
949
Вот, скриншоты с рендерами. Разница только в той галочке.
Я надеюсь вы установили самую последнюю версию с сайта? Ибо некоторых опций я вообще у вас не вижу, которые есть в последних версиях.. А в старых версиях есть баги, которые уже исправили. Для начала - установите самую последнюю версию и попробуйте. Если баг будет присутствовать, пожалуйста покажите снова скрины или видео.

И еще раз напишу, все лучше писать сюда --- https://discord.gg/rgSyyay

Туда я чаще захожу. Сюда только - когда новости кидаю...

С Уважением, Андрей.
 
Рейтинг
949
December 3, 2017 - Ornatrix 3dsmax v5.2.7 is out!




Fixed: Sinks dissappear in realoded scenes when SC modifier is off
Fixed: Error code 127 - The specified procedure could not be found (installer problem)
Fixed: Importing Ox hair to a scene with different system unit breakes the hair
Fixed: Fixed crash when switching to polar interpolation in HFG
Fixed: Crash when clicking in an empty spot in viewport while inside rotate strands mode in EG
Fixed: Right clicking on brush diagram in EG first time creates an assertion about storage == nullptr
 
Рейтинг
949

December, 19, 2017 - Ornatrix Maya v2.0.5 (BETA) is up!




New BakedHairShape has multiple Alembic file fields, allows importing multiple .abc files into same hair
New Maya import dialog has Ornatrix Alembic option and can import .abc files directly into Ornatrix hair
New Finished Oscillator node for creating quick and stable hair movement
NewFinished integrating Ornatrix with Artisan
New Basic curved sink support in Surface Comb
Fixed: Incorrect Edit Guides roots and control points drawing
Fixed: Deleting guides under Oscillate operator crashes Maya
Fixed: GuidesFromMesh "Face Center" distribution generates guides on wrong faces
Fixed: Crash when loading some Ox v1 scenes on v2 beta
Fixed: Maya crashes when selecting a proxy mesh in MeshFromStrands
Many internal changes and memory usage improvements
 
Рейтинг
949
December 31, 2017 - Ornatrix 3dsmax V6 beta is up!




All Ornatrix 3dsmax V5 owners automatically have access to all V6 beta builds.

New: Weaver object
New: Weaver Pattern object
New: Strand ids are used for all guides and hairs
New: Root generation is multi-threaded

Many under the hood changes and performance improvements, paving the way for new upcoming features. Previously saved scenes must have "Remember Roots" option enabled in Guides from Mesh modifier to open correctly in V6 beta.
 
Рейтинг
949
Куча новых работ, которые загрузили со времен последнего поста


Автор - Moral prematur



Автор - Patrick Danneker



Автор - Renato Vaz




Автор - Moise Hammouda




Автор - Raoni Nery




Автор - MARCELO R SOUZA




Автор - Capsule Studio


Автор - Andre Holzmeister




Автор - Аntonio Peres




Автор - SYNTAX CGI


Автор - Andre Holzmeister




Автор - Momen Elwan




Автор - Marcio Tatagiba




Автор - Galal Mohey




Автор - AliReza Akhbari




Автор - Carlos Ortega Elizalde



Автор - Luis Omar




Автор - Pedro Conti



Автор - Saeed Rashvand




Автор - Dimitris Ventas




Автор - Jonathan MacDonald




Автор - Artem Artificial



Автор - OccultArt[/img]




Автор - Andres Romero




Автор - Joël Daigle




Автор - Duc (Phil) Nguyen




Автор - Matt Corcoran




Автор - Mariano STEINER




Автор - Carlos Ortega Elizalde




Автор - Mateusz Gruszka


 
Рейтинг
949
January, 8, 2018 - Ornatrix Maya v2.0.6 (BETA) is up!





New: Added "Change Width" node to replace RenderSettingsNode, with speed improvements
New: Texture coordinares are generated and stored with hair data instead of being derived from base mesh later
New: Width is being generated directly by Change Width operator, allowing branching of the hair stacks with own width information
Fixed: Roots points appearing in wrong place
Fixed: MeshFromStrands not generating cylindrical strands for very short segments
Fixed: Unable to load Ornatrix on Mac High Sierra
Fixed: Hair not following guides
Fixed: Guides doesn't follow properly simulated curves with Alembic
Fixed: Clumper produces jagged hair segments when there are many points in source strands
Fixed: Crash when increasing clump pattern stem count while in use in a clump node
Fixed: Strands created with braider produce error in script editor
Fixed: Edit Guides vector out of range access
Fixed: Frizz Operator not working properly with HairFromMeshStrips
 
Сверху