1. Пользоваться форумом на планшетах и телефонах стало удобнее благодаря Tapatalk

vizor

Тема в разделе "Maya", создана пользователем Бабуинище, 1 окт 2016.

Модераторы: Dark™, Skif
  1. Бабуинище

    Бабуинище Мастер

    С нами с:
    17.10.2012
    Сообщения:
    1.124
    Симпатии:
    261
    Баллы:
    82
    привет.
    1
    создал новый тап, но он просто черный. нужно что б там был мой путь, а опций ни каких нет
    2
    как сделать, что б у моих файлов были видны свочи (превью)?
     
  2. Lemieux

    Lemieux Знаток

    С нами с:
    08.06.2011
    Сообщения:
    808
    Симпатии:
    74
    Баллы:
    32
    maya 2017?
     
  3. Бабуинище

    Бабуинище Мастер

    С нами с:
    17.10.2012
    Сообщения:
    1.124
    Симпатии:
    261
    Баллы:
    82
    2016. а чем разница?
    по хорошему хелп надо почитать - неохота
     
  4. Lemieux

    Lemieux Знаток

    С нами с:
    08.06.2011
    Сообщения:
    808
    Симпатии:
    74
    Баллы:
    32
    В 2017 maya был баг с визором
     
  5. Бабуинище

    Бабуинище Мастер

    С нами с:
    17.10.2012
    Сообщения:
    1.124
    Симпатии:
    261
    Баллы:
    82
    To create a new tab

    1. Select Tabs > Create New Tab.
    2. Enter a new tab name.
    3. Select a Tab Type and specify the corresponding options.
    4. Click Create.

      This swatch file is handy to represent your shaders in your visor or your hypershade by picture.

      In hypershade:
      1) Save your shader:
      File-->Export Selected Network

      This shader will be given a default image, which has the name "maya" on it.

      2) Make a render

      In renderview:
      3) View --> Grab Swatch To Hypershade/Visor
      Select an area of your render...
      ...and move this pic onto your default image in hypershade (and probably visor too?) with your middle mouse button.

      Maya will then assign a catalogue under your shader catalogue, containing the new swatch file, which tells maya how the shader looks like in you shader-catalogues.

      (!) If you render out a BIG image for your swatch, then you'll end up with a BIG swatch file.
      I noticed that maya's basic shaders has a swatch-file-size of about 17 Kb. It looks that 100x100 pixels renderings give the same file size as maya's basic swatches.


     
Модераторы: Dark™, Skif

Поделиться этой страницей