1. Пользоваться форумом на планшетах и телефонах стало удобнее благодаря Tapatalk

уменьшение "веса" модели

Тема в разделе "Общие вопросы", создана пользователем -, 27 авг 2003.

Модераторы: Артер
  1. Guest

    Я работаю с МАХом эпизодически, посему не обессудьте...
    Мне нужно сократить к-во полигонов модели. В версии 3.1 я использую модификатор Optimize, актуализирую, запоминаю... Открываю файл снова, а они, полигоны, опять вылезают, как грибы!
    В чем упущение?

    С уважением,
    Павел
     
  2. Dmytro Golub

    Dmytro Golub Знаток

    С нами с:
    27.02.2003
    Сообщения:
    1.101
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    64
    попробуй после optimize свернуть стек
     
  3. Guest

    Сними галочку Manual Update и все встанет на свои места.
     
  4. 3DAmator

    3DAmator Активный участник

    С нами с:
    14.04.2003
    Сообщения:
    47
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    5
    Вопрос развивающий данный: Как сделать так, чтобы макс сам уменьшал детализацию объектов, находящихся далеко, но меняющих расстояние до камеры от кадра к кадру.
     
  5. Dmytro Golub

    Dmytro Golub Знаток

    С нами с:
    27.02.2003
    Сообщения:
    1.101
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    64
    копай в сторону LOD (Level Of Detail)
     
  6. 3DAmator

    3DAmator Активный участник

    С нами с:
    14.04.2003
    Сообщения:
    47
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    5
    > (Level Of Detail)
    Это где?
     
  7. Dmytro Golub

    Dmytro Golub Знаток

    С нами с:
    27.02.2003
    Сообщения:
    1.101
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    64
    3ds max 5 user reference

    Level of Detail Utility
    Utilities panel > Utilities rollout > More button > Utilities dialog > Level of Detail

    The Level of Detail utility lets you construct an object that alters its geometric complexity or level of detail based on its size in the rendered image. You create several versions of the same object each with different levels of detail, group them as one, and then run the Level of Detail utility, which automatically creates a special LOD controller as a Visibility track. The LOD controller then hides and unhides the objects in the group, depending on their size in the rendered scene.

    The main purpose of this utility is to save time in rendering complex objects and in manipulating objects in the viewports. Since a portion of rendering speed is directly related to the number of faces that must be rendered in a scene, using the Level of Detail utility lets you reduce the number of rendered faces as an object reduces its apparent size. In addition, you can use this utility to display a simple stand-in for a more complex object in the viewports. Since the stack is not calculated for objects hidden in the viewports, you can speed up viewport manipulation by using this utility to substitute complex stack objects with simple stand-ins.
     
Модераторы: Артер

Поделиться этой страницей