Render.ru

SOFTIMAGE.XSI.MASTERING.LIGHTING-W3D

fola

Активный участник
Рейтинг
10
#1
для тех кто в москве
150 руб за диск
пишите коли надо
fola@mail.ru
 
#6
ввartem wrote:
>
> для тех кто в москве
> 150 руб за диск
> пишите коли надо
> fola@mail.ru
 
#8
а что вообще такое XSI mastering - manual какой нить?
и что там на двух дисках то
 
#9
Here are a few examples of what's covered on SOFTIMAGE|XSI: Mastering Lighting.
1. Anatomy of a light: What are all the different components of a light? Light Node, Shader node, Soft_light, Spot node, Associated models, etc...
2. Once you under stand the light, how do you control it? Shadows, Intensity, Spread, Color, Color modes, Attenuation, Fall off, etc...
3. Spot, Infinite, Point and Area lights. What's the difference? How are they used and when to use which one.
4. XSI Manipulators. Translating and Orienting your lights and cones with out using the Transformation keys.
5. The Ambient light and why you should never use it.
6. Selective lights/Associative lights. Controlling which light shines on what.
7. Controlling Shadow individual objects shadow color and intensity without affecting any of the other objects in the scene.
8. Light shader: Projector light. How to create animated and non animated projectors and what they are useful for. Creating a movie projector type of effect using the "Fast light effects" shader.
9. Lighting, Beyond the basics.
a. Shadow mapped shadows. (Resolution, Softness, Samples, etc) How they work, and how to tune them for faster rendering.
b. Ray Traced Shadows. How they work. When to use them and when not to.
c. Area lights. Soft shadows with out the limitations of Shadow mapped shadows. (Geometry, Samples, Area Transformation, Etc...)
d. Volumic Lights. Understanding all the variables and how they work together. (Reflectance, Map sizes, Shadow options, Shards,etc..)
e. Lens Flares. Controlling, Attaching to multiple cameras, Effects, Flare, Glow, Star, etc...
f. inclusive/exclusive lights. Why associative lights are so powerful.
10. Lighting Setup: Key Light, Fill light, Back light, Rim lighting.
11. Caustic Lights. What's a caustic light? How is it controlled. (energy, photons, accuracy, radius, photon map, etc...) What to do for specific effects.
12. Final Gathering. How to light your scene realistically with no lights! (or only one) How to tune your render so that it looks good.
13. Global Illumination. Learn how to adjust your renders to remove artifacts and create smooth looking radiosity effects.
14. Plus a whole lot more than what's listed here.


В двух словах - полезно, канешна иметь нахаляву, но платить я бы не стал. Мне удалось скачать тока первый cd. Там заканчивается на volumic light. Очевидно на втором диске - все остальное. Общее впечатление - среднее. Если кто не читал документацию - то за 1 час может получить представление о различных контролах источников света на примере сфер, кубов и лампочек. Но имейте в виду, что надо воспринимать на слух беглый английский Эда. Человек, понимающий разговорный на слух, наверняка уже прочитал доки...

В этом смысле видео-тур на фицияльном сайте гораздо информативнее.
 
#11
те кто видел первый диск говорят что на нём пурга всякая.... в доках всё это есть..

мож на втором что интересное
 
#12
мне в принципе 100 р не жалко, на семечки в день больше трачу, но тут дело принципа...
ты артем извини конечно но некрасиво это как то
 
#13
вобще на самом деле этот пост должны были удалить... это же уже коммерческая реклама

хотя помоему всё проще .. это свинство
 
#15
а ты где находишься??
дал бы про рендеринг..
я в москве.
да и мыло мое мощьное, можешь закинуть ежели не трудно..
выделенка..
плз..
 
Сверху