Render.ru

"VolumSurf возвращаються"

#21
Сенкс за предложение. Это не горит.
К тому же я надеюсь что уже через месяц тоже смогу прийти домой и открыть ARman :)
Именно с этими шейдерами я и разбирался. Кое какие текста были в sigg99.
Кстати о тенях:

Once these depth maps have been created, we can render the main image from the point of view of the camera.
In this pass, the light shader can determine if a particular surface
point is in shadow by comparing its distance to the light
against that stored in the shadow map.
The Ptest parameter determines the point at which to determine how much light
is shadowed, but how does the renderer know the point of origin of the light?
When the renderer creates a shadow map, it also stores in the shadow file
the origin of the camera at the time that the shadow map
was made - in other words, the emitting point.
The shadow() function knows to look for this
information in the shadow map file.
Notice that since the shadow origin comes from the shadow map
file rather than the light shader, it's permissible (and often useful)
for the shadows to be cast from an entirely different position
than the point from which the light shader illuminates.

Это вырезка из ARMan которую я надыбал в Sigg2000.
Как видиш имеют место быть хитрые трансформы
просто для нас они нивидимы. А для меня еще и непонятны
 
Сверху