1. Пользоваться форумом на планшетах и телефонах стало удобнее благодаря Tapatalk

Подскажите - Mirror-Instance

Тема в разделе "Maya", создана пользователем -, 1 фев 2002.

Модераторы: Dark™, Skif
  1. Guest

    Подскажите плиз последовательность операций. Как в Майке отзеркалить полигональный объект с Instance. Ну так чтобы в симметричнлй модели делать половину, а другая чтоб повторяла деформации первой. Что то у меня не получается никак…
     
  2. Guest

    To smooth and modify a polygon as a subdivided surface:
    1
    Create two polygonal primitive cubes on top of each other.
    2
    Open the Hypergraph (Window > Hypergraph) and select Options > Display > Shape Nodes to display the cubes' shape nodes.
    3
    Select both shape nodes, then click the Up and Downstream Connections icon.

    4
    Select the arrow between pCubeShape2 and polyCube2 and press the Backspace key to break the connection.

    5
    Connect the Outmesh of pCubeShape1 to the inMesh of pCubeShape2 as follows:
    ·
    Select pCubeShape1
    ·
    In the Script Editor or on the Command Line, execute polyDuplicateAndConnect
    6
    In the Hypergraph, select pCubeShape3, then select Smooth from the Polygons menu. The following displays in the 3D view.

    7
    Because Smooth works on a per-face basis, in this case only six faces, you must modify the input components (the .inputComponents attribute of polySmoothFace1 in the following command) to include all faces that result in the topology changes while modeling. This is done by replacing the original number of faces selected for smoothing by a wild card ("f[*]").
    For example, type this command at the Command Line or in the Script Editor:
    setAttr polySmoothFace1.inputComponents -type "componentList" 1 "f[*]";
    8
    Select a face on pCubeShape1 (the unsmoothed cube shape) and Extrude it (Edit Polygons > Extrude Face). Notice how the inner shape is modified when you transform the face using a manipulator handle.

    Continue to extrude, duplicate, or use any of the Polygon tools and operations to modify the shape.

    You can also increase the smoothness of the shape by changing the Division value in the Channel Box or Attribute Editor for the smoothed polygon.

    или загрузи эту страничку
    C:\AW\Maya4.0\docs\en_US\html\UserGuide\ModelingPoly\ModelingPoly.htm
    там с картинками
     
  3. Guest

    Ну а просто instance делается Edit->Dublicate, а дальше вместо copy поставь instance. В chsnnel для нового об'екта поставь scale по Z или X "-1", он станет "зеркальным"
     
  4. Guest

    Спасибо!!!
     
  5. Guest

    У меня просто F1 отказывается напрочь работать....
     
  6. Guest

    а ты попробуй Help>Library.....
     
Модераторы: Dark™, Skif

Поделиться этой страницей