Render.ru

ПЛАГИНЫ

#1
HELP !
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ПОДСКАЖИТЕ НАЗВАНИЯ НАИБОЛЕЕ ЧАСТО ИСПОЛЬЗУЕМЫХ ПЛАГИНОВ К L.W. , А ТАКЖЕ КАК УСТАНОВИТЬ И РАБОТАТЬ ( ХОТЯ БЫ НА ПРИМЕРЕ ОДНОГО ).
особенно интересуюсь текстурами и готовыми библиотеками моделей людей или других объектов.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
#2
Вот кое-что из часто используемых ;-)):

Acid - A shader allowing you to change a surface's texture
and bump mapping based on effectors
Aqua-Pack - Realistic water plugins for rendering, surf, animation etc.
Creature Creator - Combine body parts to make up unique creatures
DarkTree Textures - Algorithmic texture generator. Stand-alone
application makes animated sequences
Depth of Field Toy - Play with different Depth of Field settings
and see how they're related to one another
DirtyUp - Dust, snow, soot, scratches, bumps, rust to surface
objects
DOF Blur - Null-controlled depth of field simulation
FaceCam - Aligns planes to Camera. Useful for explosions and such
FaceObject - Targeting without using IK
Fiber Factory - Hair and Fiber rendering and modeling
Gaffer - Advanced shading, lighting and compositing
Genesis VFX - Particle effects, lens flares, lightning, gas clouds,
electricity, smoke, liquid, glows etc.
GeoBrowse - Object viewer
IFW Textures - Shader Collection
Impact! - Collision detection, spring, bounce, gravity, drag dynamics
James K. Polk Plugin Collection - Plugins Collection. From surface
shaders to cyclist-like motion plugs with many
specialized functions
LifeForms - Character movement tool for 3D character animation
with LightWave import/export
Lightscape - Radiosity solution with Lightwave import/export
Lip Service - Lip-sync and facial animation application
Magpie (Pro) - Lip-sync editor. Writes out .giz files for Morph Gizmo
MetaGroove - Modeler plugin that creates grooves and folds in a mesh
Metamation - Updated version (way faster) of the stock displacement plug-in
Nature FX - Moving water, wakes, volumetric clouds and other aquatic effects
Polygon Cruncher - Polygon reduction system
RealFlow - Fluid Dynamics particle system
RealWave - Wave and gravity liquid animation system
ReelMotion - Physics simulator with i/o plugin for Lightwave
ShockWave - Creates camera rock motions for explosions or other
vibrations
Tree Druid - Tree generator/animator with control over LOD, gravity,
sun, wind
Unwrap - Creates template images for cylindrical and spherical
texture mapping
Vertex Paint - Paints independent colors per vertex for export to
various gaming platforms
VertiBevel - Advanced beveling tool
 
#3
ну это конечно самые используемые, так сказать в ежедневной рутине ;-)
 
#4
Не сказал же человек, для какой конкретной задачи.
Сегодня я моделю - пользую одни плаги, завтра собираю сцену - другие плаги, послезавтра рендерю (текстурю) - третьи плаги, а на пятый день мне надо все свести, поэтому в четвертый день я работаю в связке с другой прогой (XFrog, RealFlow, RealWave, другое (нужное подчеркнуть) ).
:)))
 
#5
вот, а на пятый день я закончил поэтому запустил третью сиву, всего и не перечесть короче =)
 

Bravo

Активный участник
Рейтинг
16
#6
Ого вы человека напугали.Конечно же в ежедневной рутине весь этот список не используется.На самом деле может 5-10% из всего списка.
 
#8
Ну вот еще немножко:
Asa
c_bend
fisbzbend
Bevel++
Bridge
Coffee
DeepPaint
Napalm
Pyro
Thor
ModPak
PlugPak
Fbx
FlowTracer
G2
HD Caustic
HDEdgeFX
Jetstream
Lightgen2
Messiah
lw2max
Orrenyar
Ozone2
GrassGenerator
Polas_Fire&Smoke
TreeDesigner
LeavesGenerator
Rpc
ShadowDesigner
Swift3d
UVEdit
WORLEY_LABS_POLK
worley_labs_sasquatch
WORLEY_LABS_TAFT
Worley_LabsPolk_Disgusting
X-dof
3dsExport
hd_groundfog
HotSpotter
 
#9
Есть два типа инсталляции: 1 - плагин устанавливается сам куда надо, 2 - это надо сделать вручную (просто переписать плагин и пресеты в определенные папки). Как правило, последовательность установки прилагается вместе с плагом. Например:
INSTALLATION
1. Unzip & Unrar to a temp directory (распакуйте архив во временную папку)
2. Copy the file "HD_Caustics.p" from the "hd_cowstics6"
directory into your Lightwave/Programs/Plugins/Texture directory. (скопируйте файл-плагин в папку Lightwave/Programs/Plugins/Texture)
Now, fire up Layout. (Запустите Лэйаут)
Open the Layout->Plug-ins->Add_Plug-ins panel (нажмите ALT+F11)
and add the "HD_Caustics.p" plug-in. (добавьте плагин)
A message should appear that says "2 plug-ins have been successfully added." (вы увидите сообщение, что 2 плагина удачно добавлены)
Exit Lightwave to save these changes. (Выйдите из ДЦ, для сохранения установок)
3. Enjoy it (работайте на здоровье)

А уж КАК работать с плагином - читай документацию на него.
 
Сверху