1. Пользоваться форумом на планшетах и телефонах стало удобнее благодаря Tapatalk

Максимальный размер срендэренной модели...

Тема в разделе "Общие вопросы", создана пользователем -, 18 фев 2003.

Модераторы: Артер
  1. Guest

    Привет всем... Хотел узнать, как срэндерить модель очень большого размера. Мне требуется срэндэрить плакат 1,5 метра на 1 метр. К сожалению:
    1. я не разобрался, как выставить метры перед рэндэрингом;
    2. когда я выставил количество пикселей по аналогии к метрам, 3ds max 5 радостно заявил, что эррор креэйтинг Битмап. Максимальное количество пикселей, возможное для рэндэринга у меня вышло около 3000, а нужно около 17000.

    Подскажите, возможно ли это в принципе и, если возможно, то каким образом и с помощью каких пакетов ?

    Заранее благодарен за любые комментарии и советы, Дима
     
  2. Guest

    Поиск
     
  3. Guest

    Main toolbar >Render Type
     
  4. Guest

    Render Type тут ни при чем.. Это не поможет. Блин, пора уже в FAQ этот вопрос заносить.. Все уже на него отвечать устали.
    Короче - берешь нужный тебе размер в дюймах, пересчитываешь на пикселы, учитывая разрешение печати. Для офсета надо 300 точек на дюйм, для плоттера достаточно 100, для принтера - 150.
    Т.е. если плакат 1,5м х 1м печатается на плоттере, тебе надо 5900х3900 (1,5х100см:2,54х100dpi) картинку рендерить. Если макс не дает рендерить больше - либо у тебя траблы с нехваткой памяти, либо сцена очень сложная. Выход - рендерить отдельными объектами и сливать в фотошопе. Пройдет не всегда - если у тебя там что-нибудь сложное с рефлексами, тенями и плугами, то остается рендерить по максимуму и растягивать, смирившись с некоторой потерей качества. Хотя новый V-ray, говорят, будет рендерить до 100 000х100 000 картинки. Посмотрим..
     
  5. Guest

    Render Type:

    To render a region:

    Make the viewport active.

    Choose Region from the list.

    Click Render Scene or Quick Render.

    A window is displayed in the active viewport, and an OK button appears in the viewport's lower-right corner.

    Drag in the middle of the window to move it. Drag the window's handles to adjust its size.

    To preserve the window's aspect ratio, you can hold down CTRL while you drag a handle.

    Click OK.

    Так что очень даже причем! В хелп иногда заглядывать можно даже крайне крутым товарищам.

    Так по кускам мне удавалось слепить 10к х 10к.
    По объетам, конечно лучше, но вопрос был поставлен об одной модели.
    А для офсета 1м х 1.5м скорее всего хватит и 240 дпи, если не меньше
     
  6. Guest

    Overview:
    This document addresses the "Error Creating Bitmap" message that occurs when trying to render very large images typically used in print media.

    Problem:
    Depending on the system configuration, 3ds max may generate an "Error creating Bitmap" message when trying to render very large images. The maximum size you can render in a single pass is limited by the system configuration.

    Solution:
    The best workaround at this time is to render the image in sections using the blowup function and then piece them together using your photo editing software. The following steps will walk you through making a 12000 x 9000 image.

    Launch 3ds max and open the scene you wish to render.
    Click on the Render Scene, , button to bring up the Render Scene dialog. Set the render size to Ѕ your desired image size. For our example image, the image size is set to Ѕ of 12000 x 9000 or 6000 x 4500 pixels. Also, set the path and name of the first quarter of the image to topleft.jpg (You can use any file format you choose so long as you do not exceed it's limits.)
    Make sure the viewport you wish to render is active and open the Customize / Viewport Configuration dialog.

    --------------------------------------------------------------------------------
    Note: You can also right click on the viewport label and choose Configure from bottom of the resulting menu.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Click on the Regions tab. In the Blowup Region section, set the X to 0, set the Y to 0, set Width to 3000 and the Height to 2250. Click OK to exit the Viewport Configuration dialog, figure 2.

    Set the Render Type pulldown menu to Blowup.

    Click on the, , Quick Render button. A marquee will be shown in the top left quarter of the Viewport and an OK button will appear in the bottom right. Click on the OK button in the lower right of the viewport to render the image. 3ds max will render the upper left quarter of the viewport.
    To render the rest of the image, repeat steps 3 through 6 with the following settings in the Blowup Region settings in the Viewport Configuration.

    --------------------------------------------------------------------------------
    Note: Be sure to rename the file each time you render a new quarter.
    --------------------------------------------------------------------------------

    topright.jpg X=3000 Y=0 Width=3000 Height=2250

    lowleft.jpg X=0 Y=2250 Width=3000 Height=2250

    lowright.jpg X=3000 Y=2250 Width=3000 Height=2250

    In your image editing software, create a new image that is 12000 x 9000. Open each of the images you created and copy them in to the new image positioning them appropriately. The images should line up correctly with each other to make a perfect 12000 x 9000 image. Save the image.

    This method will work to create images of any size so long as your system and image editing software can handle the size. Your image size must be equally divisible by the number of X and Y sections you intend to render. Simply divide the image into equal sections and adjust the blowup settings accordingly.
     
Модераторы: Артер

Поделиться этой страницей