Render.ru

Легкий вьювер 3-х мерных сцен?

#1
Здравствуйте.
Не подскажете, есть ли легкий вьювер 3-х мерных сцен? Хочется сделать статичные сцены в максе и потом давать их людям вместе с простеньким вьювером, чтобы они могли вращать сцену и делать зум.

Спасибо.
 
#3
Что-то не найду такой проги. Ссылочки, случаем, нет?
Я нашел, например, 3DBrowser. Но он весит почти 6Мб. И главное, что чуть посложнее сцена, и он уже ее не показывает. Т.е. мне удалось увидеть только сцену с двумя объектами - цилиндром и конусом :(
 

B$P

Активный участник
Рейтинг
12
#4
Ну этот тоже не всё покажет, но гораздо больше, чем простые фигуры, могу на мыло кинуть елси надо
 
#5
Во. Нашел 3D Explorer V 0.8 beta.
Если у тебя другой, кинь на мэйл, пожалуйста.

Спасибо.
 
#6
----------------------------------------------------------------------------
Deja View - Skeletal Animation Viewer and Export Plug-in for 3D Studio MAX
Copyright ©2000, Discreet - www.discreet.com
Developed by Simon Feltman - simon.feltman@autodesk.com
Thanks to Mike O'Rourke for the HHEV mesh and animation.
----------------------------------------------------------------------------
All projects work with milli-seconds for time.


----------------------------------------------------------------------------
The Exporter - BoneExp.dle
To install the exporter place BoneExp.dle in your "<3dsmax3.X path>\plugins"
directory. The plug-ins will show up as file types .msh and .saf when exporting
from MAX.

To export characters that use Skin you must install the COM Skin modifier as
follows.

1. Rename "<3dsmax3.X path>\stdplugs\bonesDef.dlm" to "bonesDef.old"
2. Place "Skin.dlm" in your plugins directory.
3. Place "MAXComponents.dll" in your 3dsmax root directory.
4. Open a DOS prompt and navigate to your 3dsmax root directory.
5. Type the following in the DOS prompt "regsvr32 MAXComponents.dll".


Current Features:
- Exporting of mesh files (.msh) which will use weights from either COM Skin
or Physique.
- Exporting of Skeletal Animation Format files (.saf) which can use either MAX
bones or Character Studio Bipeds.
- Ability to change sample rate of export in milli seconds.


----------------------------------------------------------------------------
The Viewer - DejaView.exe

Current Features:
- Loading of mesh files (.msh)
- Loading of Skeletal Animation Format files (.saf)
- Toggle display of bones.
- Toggle display of faces.
- Toggle display of edges.
- Toggle display of vertices.
- Toggle display of grid.
- Zoom extents.
- Goto start time.
- Goto end time.
- Play.
- Stop.
- Real time Scrubbing of time slider.

Mouse controls:
- Zoom - right mouse button + move mouse forward and back
- Zoom - mouse scroll wheel
- Rotate - left mouse button + move mouse
- Pan - middle mouse button + move mouse
- Pan - left mouse button + right mouse button + move mouse
----------------------------------------------------------------------------

...без примеров что-то около 400 кил, может быть это то, что тебе надо

удачи ;)
 
Сверху