Render.ru

Анимация Rocketbox Character Library

ElNinho

Пользователь сайта
Рейтинг
2
#1
Привет всем!

Скачал тут давеча сабж (сборник анимированных моделек людей, кто не знает) и столкнулся с проблемой. Все модельки есть в отдельных файлах. А анимация к ним, как я понял, идет в загадочном формате .anim. Кто знает, как это дело (эти файлы) прикрутить к моделям в майке? Беглый поиск в хелпе и гугле ответа не дал.

Заранее спасибо.
 

Миша Ершов

Модератор форума
Рейтинг
314
#2
Нужно было искать в хелпе не бегло :)

Import anim curves


Internally, the plug-in imports and exports to the API clipboard. As part of the import and export process, the plug-in executes the copyKey or pasteKey MEL commands to transfer the anim curves from the API clipboard to the Maya objects. Using the plug-in will not change the contents of the Maya animation clipboard.

Import lets you set the same options as Edit > Keys > Paste Keys which are used when the animation is applied to the selected object(s).
To import anim curves
Make sure the animImportExport plug-in is loaded.
Select the Maya objects to be animated.
Select File > Import.
Select the .anim file to import.
Если вкраце, то подгружаете плагин animImportExport, выделяете Fbx_Root вашей модели и импортируете .anim файл.
 
Сверху